понедељак, 8. август 2011.

super 8




Leto 1979.  Od Ratova zvezda i Spilbergovog  Bliski susreti treće vrste je prošlo dve godine i Romerov  Dawn of the Dead se duboko usadio u američku podsvest.  U gradiću u ruralnom Ohaju grupa klinaca na letnjem raspustu pravi zombi film.  Odrasli o tome nemaju pojma.  Čarls (Riley Griffiths) želi da učestvuje sa svojim filmom na malom festivalu – naoružan samo idejama, scenarijom koji je sam napisao i entuzijazmom svojih prijatelja.

Oni su poslednja generacija nrdova koja raste bez kompjutera. Film je oda super osmici, jedinoj spravici  koju klinci koriste. Šminku, scenografiju, vatromete i ostalo sami prave.  Potpuno aktuelan scenario jer danas su kućni filmovi više nego ikad u modi. I nostalgičan koji ujedinjuje sve što je mitologija detinjstva, odrastanja u provincijalnoj Americi sedamdesetih i osamdesetih.
Super 8 je mnogo više od monstermovija, on je drama o odrastanju i avantura, po ozbiljnosti i maniru između Gunisa, I.T.ja,  Stand by me, Gremlina i Povratka u budućnost. To je logično,  jer iza kamera stoje: kao producent stari majstor  Spilberg i kao režiser i scenarista J.J. Abrams, koji za novu publiku obrađuje stare teme (od Cloverfielda do rimejka Ratova zvezda).
Džo (Joel Courtney), Čarls i njihovi prijatelji  su filmski fanovi, obožavaju horor i žele da prave zombi-film, ali dovitljivi Čarls misli da je dobro da ubace i ljubavnu priču. Ali i zato da bi bio u blizini preslatke Alis ( sjajno je igra Elle Fanning), koja je predmet obožavanja svih dečaka.  Njena pojava je jaka i odsustvo u poslednjoj trećini filma se oseća.
Likovi su kompleksni i jasno postavljeni , što nije tipično za žanr. Ali za žanr tipična kritika tehnokratije  i danas savršeno funkcioniše.
Abrams daje gledaocu nakon savršene ekspozicije,  spor anahron pripovedački ritam za današnji žanrovski film. Čudovišta se samo naziru do samog kraja. Zato je najupečatljivija prva scena u filmu. Kao i u Lostu. Retro stil i spektakularni efekti.   Takođe je uspostavljena odlična dinamina između likova i njihovog ogolićavanja i otkrivanja tajni.  
Abrams završava svoj film ljubavnim pismom amaterskom filmu.  U stvari, ceo film je ljubav i nostalgija.  

Нема коментара:

Постави коментар