субота, 14. август 2010.

True Blood: intervju sa Charlaine Harris

Književnica Charlaine Harris iznosi svoja mišljenja o HBO seriji ”True blood”, koja se rađena po njenim knjigama ”Sookie-Stackhouse
Serija je startovala. Jeste li uzbuđeni?
CH: Vrlo.
Dobitnica oskara Anna Paquin igra Sookie. Jeste li zadovoljni izborom i da li ste li je upoznali?
CH: Prvo sam bila vrlo iznenađena, jer sam u glavi imala veoma određen izgled za Sookie,  pošto je vrlo dugo u mom životu. Ali gledala sam Annu i ona je fantastična. Prvi put sam je srela na Comic Conu. Bila sam u San Dijegu sa celom ekipom. Sve me to raduje.
Kakav je Annin akcenat? Ona potiče iz Kanade, odrasla je u Novom Zelandu, a igra kelnericu iz Lujzijane?
CH: Ona to radi savim solidno, i čini mi se da je, kako serija odmiče, sve bolja i bolja. Autentični južnjački akcenat je teško imitirati.
Koje su bitne razlike njenog lika u odnosu na knjigu?
CH: Sookie je u knjizi mnogo ženstvenija, ima naglašenije obline. I u knjizi ima plavu kosu, inače sviđa mi se kako su je prikazali u seriji, volim kako Anna glumi.
A kasting za Bila – Stephen Moyer?
CH: On je savršen Bil. Ima svu potrebnu harizmu.
Da li ste zadovoljni naslovom?
CH: Meni bi, naravno, više odgovaralo da je izabran neki od mojih naslova, ali „True Blood“ je odličan naziv za TV-seriju.
Da li ste Vi uključeni u kreativni proces serije?
CH: Ne, Alan Ball snosi svu odgovornost. On je majstor svog zanata, ali bio je toliko ljubazan da me u više navrata tokom snimanja kosultuje, i vrlo sam mu zahvalna na tome.
Kako Vam se sviđa špica?
CH: Pričala sam sa Alanom i o tome. Nisam želela špicu koja će emitovati negativnu sliku juga Amerike. Ali on zna svoj posao. Pesma „I wanna do bed things with you“ savršeno paše.
Iznenađena sam koliko se Alan Ball nekad drži vaše knjige, a negde potpuno odstupa.
CH: Naravno da postoje razlozi za to. Knjige su pripovedane u prvom licu, a serija ne može uvek tako da funkcioniše. Sookie bi stalno bila u kadru, a to povlači sa sobom i druge stvari.
Sam Trammell kao Sam? On zaista liči na psa.
CH: Nisi prva koja je to izjavila. (kroz osmeh)
Nemojte me pogrešno shvatiti, to je u pozitivnom smislu. On je inače vrlo zgodan čovek.
CH: Da, tako je. I vrlo ljubazan. Pričali smo i on je čitao i voli moje knjige. Uvek prija kad autor čuje da ga vole.
I ja volim Vaše knjige.
CH: Onda i ja vas volim. (smeje se)
Pisali ste i druge serijale. Da li biste voleli da i njih ekranizuju?
CH: To bi bilo savršeno. Imam još jedno dete za koledž. (smeje se)
Osmi nastavak o Sooki Stackhouse je upravo izašao. Koliko će ih još izaći? Ili već sada imate isplanirani kraj, a la Hari Poter?
CH: Volela bih da imam, ali nažalost ne umem da planiram. Pisaću dok imam ideje i dok mi to pričinjava zadovoljstvo. Ukoliko toga ne bude bilo, sešću i nabudžiću neki kraj.
U poslednje vreme ima mnogo serija koje su bazirane na knjigama. Npr. Bones, Dexter, Gossip Girl, Blood Ties. Je l’ to novi trend u Holivudu?
Ch: To je odličan trend. Što više mojih kolega dobije posao u Holivudu, to bolje.  Amerika trenutno ima odlične pisce i dela iz mistery oblasti. Čitala sam sve delove „Dextera“ Jeffa Lindsaya. Gossip girl ne spada u moj domen interesovanja.
Gledate li uopšte serije?
CH: U slobodno vreme radije čitam. Ali, „Dexter“ je odlična serija. Ovih dana rado gledam i „Project Runway“ (smeje se). Neverovatno, jer obično prezirem reality. Ali ovaj sa prelepom Heidi Klum je super. I sviđa mi se da posmatram ljude koji rade nešto što ja ne umem. Nikada ne bih umela da dizajniram haljinu.


Prevod: Marina Milićević


1 коментар: