уторак, 3. мај 2011.

Tor


Stručnjak za Šekspira može da napravi i akciju.  Zahvaljujući režiji Kenet Brane, ekranizacija stripa Tor je postala karakterna drama pod kosmičkom 3D kulisom. Glumačka postava balansira između Haudrauf spektakla i junačkog epa.

I on  ponovo ima svoj nastup. Sten Li, tvorac Marvelovog univerzuma, je  sarađivao  na skoro svakoj ekranizaciji, pa i na ovoj. Ovog puta ima i malu ulogu. Igra farmera koji svojim pik-apom pokušava da oslobodi čekić Mjelnir iz stena.
„Može li?“, pita on razdragano iz kabine. Ne može.

Ali pošlo mu je za rukom nešto drugo i osamdesetdevetogodišnji Sten Li trebalo bi da je više nego zadovoljan. Sa Torom počinje čitav niz superherojskih filmova. Slede: Eks Meni (First Klass) u junu, Kapetan Amerika (First Avenger) u julu i za 2012. su najavljeni novi Ajron Men i Betmen iz konkurentske kuće Di Si.

I da se vratimo na Tora i na mesto gde je zaglavljen čekić, negde u pustinji Novog Meksika u Midgardu, kako se zove zemlja po nordijskoj legendi. Na to mesto je prognan kraljevski sin Tor iz mitskog Asgarda da bi iskalio svoj bes. Bog groma, plavobradi džin (s radošću ga igra australijanac Kris Hemsvort) je bespotrebno izazvao rat protiv Boga mraza i on se, poražen nekoliko decenija ranije od Torovog oca Odina( Entoni Hopkins),  sad sveti.

 Nordijska saga i Marvel bajka autora Tora Majkla Strakcinskog pretvorena u scenario. Solidna priča. Pomalo suluda. Tako je to kad Kenet Brana želi da napravi od super herojske priče  brzu, jarku interpretaciju Henrija V. I Tor prvo mora da dobije rat i osvoji devojku iz srednje klase pa da se vrati na presto.

Kenet Brani je ovo prvi akcioni film, i pokazao je dobar osećaj za dinamiku. Ali ono što nedostaje je malo prljavštine. U scenama borbe Brana pokazuje previše emocionalnosti, teatralnosti i dramskih pauza. U carstu očekujemo lobanje, konkubine, prasetinu, a Branin Asgard je više futuristički, pompezan, sterilan kao aerodromski terminal. Verovatno prljavština lošije izgleda u 3D formatu.


Od sjajnog stripa, poslušnog prema fanovima i tržištu ne može da ispadne dobra scenska drama. Preglumljavanje i patos dovodi glumce do karikatura, naročito je u tome uspešan Entoni Hopkins. Zemljanka Natali Portman je dobra, kao i Kris Hemsvort u nijansiranoj igri između kraljevića i rok zvezde.

Нема коментара:

Постави коментар