недеља, 31. јул 2011.

Karl Veliki Lagerfeld


Kreativnost je kao mišić, mora stalno da se bilduje


Karl Lagerfeld: O čemu ćemo da pričamo?
O bazičnom značenju reči kreativnost.
K.L.: To je lako. Kreativnost  je kao mišić, mora stalno da se bilduje. Mora se stalno biti radoznao. Držati oči širom otvorene. A onda sve to zaboraviti.
Kako to mislite zaboraviti?
K.L.: U suprotnom se stvaraju kopije.
U svakom čoveku se krije delić umrlog Mocarta, reči su Antoana de Sent-Egziperi-ja. Je l on u pravu?
K.L.: Ko je to rekao?
Sent-Egziperi
K.L.: Ne slažem se. Inače mislim da je Mali Princ smešna knjiga za decu. A slave je kao Bibliju. Užas!
A citat?
K.L.: Glupost! Kreativnost ne poseduju svi. Samo pojedini su zaista kreativni. Žao mi je svih onih koji nisu ili misle da jesu. A život je baziran na nejednakostima.

Dakle, sve je pitanje gena? Ili sreće?
K.L.: Da, ali i vaspitanja. Ja sam strogo vaspitan. Bilo mi je mučno kada je trebalo da pričam sa mojom majkom. Rekla bi nemam volje da se bakćem sa šestogodišnjakom i ja sam morao da pričam kao odrastao.
Znači Vi ste postali kreativni da bi dobili pažnju svoje majke?
K.L.: Nego šta! Nikad nije bila nežna. Ona je sjajno svirala violinu, a ja sam hteo da sviram klavir. Jednom prilikom, dok sam vežbao i udario pogrešnu dirku na klavijaturi, prišla mi je i rekla crtaj, to pravi manju buku!
Je l Vaša majka znala već za Vaš talenat ili je to onako rekla?
K.L.: Ja sam se rodio sa olovkom.  Crtao sam otkad znam za sebe.
Kako se mali Karl čini odraslom Karlu?
K.L.: Kako se predstavljam danas, predstavljao sam se i kao dete. Razlikovao sam se od drugih. Mora da sam čitao puno bajki, ali verovao sam da ću da postanem legenda. Danas sarađujem sa najboljima u svojoj oblasti pod savršenim okolnostima. Mislim da je to privilegija.
I kakva je osećaj?

K.L.:  O.K. je. Ja više nigde ne otvaram vrata. Ona se sama otvaraju (smeh). Moja realnost je zaista nerealna. To vrlo inspiriše. Pokušavam da stvorim drugačiju realnost – sa fantazijom obogaćenog prevoda.
Kada imate najbolje ideje?
K.L.: U polusnu.
Pred spavanje ili pred buđenje?


K.L. : Ujutru. Pred spavanje uvek čitam, Deset knjiga istovremeno. One su razbacane po mom krevetu.
I tako ste jednog jutra došli na ideju za light box radnje za frizerski brend Švarckopf?
K.L.: Ja volim kolaže. Kao detetu su mi se dopadali na flašicama šampona. I osim toga, predložio sam im da ponovo proizvode njihov beli puder. Koji ja koristim za svoju kosu.






















Нема коментара:

Постави коментар